09.03.04 ,- Woohoo äntligen drar vi igång med bloggandet! :D


Ja nu kör vi igång! Det tog ett tag sedan vi bestämde oss för att starta den här bloggen, jag (Malin) och Jenny min kära vän, granne, kasskompis.. aa den underbara människan jag kännt sedan vi var fem år! Man kan säga att vi ser varandra som systrar<3 Vi finns helt enkelt alltid där för varandra liksom!

Hur som helst så hoppas vi att ni kommer att njuta av att vi skriver här, om allt kul och kanske inte lika kul som händer oss för var dag! Eftersom folk har tjatat om att "nu får ni allt ta o komma igång" så glädjer det oss ännu mer!

Just nu sittar jag i köket och bakandet av annanaspajer är i full gång!
Det är nämligen så att jag fyllde år i helgen som var=) Hela 18år har man blivit. Det känns.. lite skumt faktiskt. Nyss var man fem år och var ute o sprang av sig all energi och sedan gick man in för att leka med barbie hemma hos Syrran, alltså Jenny=) Det var också då man lekte att man var de här 18åren som man nu är, man hade pojkvän, körkort, bil, egen lägenhet och levde livet. Det låter ju härligt! Och tänk, nu är man där, och inte har jag något av det där... eller jag menar visst har man underbara vänner<3 familj<3 och jag menar jag har ju roligt . Sedan är det väll så att man alltid har något att klaga på, man blir aldrig nöjd! Fy! Jag borde nog tänka mer på det underbara jag har istället för på det jag inte har! För det finns så många andra som har det så mycket värre, och jag skulle inte kalla det jag har för dåligt över huvud taget! :D

Hum.. jag kommer ju aldrig fram till saken! (börjar bli som min pappa xD) Det jag ville ha sagt är att tjocka släkten kommer på lördag för att fira mig och jag håller på att göra efterrätten! :) Annanaspaj ska det bli, och för er som inte har testat det någon gång så FY SKAM! Därför ska ni få receptet på denna goding=)



Annanaspaj á´la Blinkovski;)

Ugn: 150-175grader ca: 30-40min.

Deg:

150g margarin
1dl socker
3dl mjöl
1tsk bakpulver

Fyllning:

1ägg
½dl socker
2tsk vaniljsocker

2dl creme fraiche
1stor burk krossad annanas (låt det rinna av ordentligt)


Gör så här:

Blanda alla ingredienser till pajdegen och tryck ut i en ungnsäker form.

Rör ihop ägg, socker och vaniljsocker i en skål.
Blanda sedan i creme fraiche och den avrunna annanasen!
Ställ in i mitt i ugnen ca: 30-40min, 150-175grader.

Serveras med vispad grädda för det där lilla extra;)


Kan det bli enklare?! :)
Njuuut!


Är godare än den ser ut  :P

Nu är den fjärde pajen strax klar, frya räcker tills på lödrad då vi blir 24pers. Men en femte ska strax in i ugenen eftersom att jag blev så himla sugen under bakningen.. så den femte får bli efterrätt idag^^ Längtar!

Puss&Kram<3

Kommentarer
Postat av: Fredrik

Nice blogg, o schyssta bilder. men det är en sak... annas är INTE gott :P lägga recept på hallonpaj?(A):P

2009-03-04 @ 18:21:45
Postat av: Malin

Tackar =) Annanas är gott fredrik, jag vet ensa som inte är gott och det 'är det där pulvret som du dricker! fy! men du är duktig! Och om jag nu skulle lägga ut ett recept på hallonpaj a´la Blinkovski så skulle du få vänta ett bra tag innan du kunde använda dig av det eftersom att du ska hålla dig till ditt pulver ett bra tag till =) Pulvermannen ;)

2009-03-04 @ 19:02:18
URL: http://lowski.blogg.se/
Postat av: charlotte

så fint ni gör flickor.. :D ja kommer hålla koll.. puss

2009-03-04 @ 20:26:52
Postat av: Malin

Härligt Lotta =) Tack!

2009-03-04 @ 20:57:59
URL: http://lowski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0