Hur ska egentligen en bra vän vara? Kanske får folk att tänka efter...♥

Hur ska en bra vän vara?

Fem funderar 2007-06-01 | Uppdaterad 2007-10-05

 

I dag startar Barometern serien Fem funderar.
Varje lördag kommer en ny fråga och nya barn.

Noa Ekberg, 6 år
Foto: Lars Johansson

 

Clara Eriksson, 5 år
Foto: Lars Johansson

 

Alva Bobeck, 5 år
Foto: Lars Johansson

 

DOKUMENT

Linnéa Lundell, 4 år
- Snäll, leker med sina kompisar. Plockar blommor, leker med leksaker. Alla är snälla som går i min grupp.

Amanda Fridlund, 4 år
- Tuff. Jag har en tuff kompis. Vi brukar leka vad som helst - och ta sönder träd. Jag tycker dom träden är fula, jag vill att de ska vara gröna, helgröna överallt. Vi tar mest sönder bara buskar. Kattis (fröken) har sågat ner en buske.

Noa Ekberg, 6 år
- Att man ska leka tillsammans, vara snäll, fråga om man får vara med och lyssna på en. Vi brukar leka kurragömma och tjuv och polis. Det roligaste är att leta fågelbon, som vi gjort många gånger. Det har liggit fem ägg och fyra ägg i en buske där borta som en krossade. En gång satte vi nummerlappar på äggen och nästa dag hade de redan kläckts. De var söta. Och jag har en fågelbok hemma där det är koltrastägg.

Clara Eriksson, 5 år
- Snäll, att någon får vara med. Vi leker - kurragömma och datten. Hmm... sen vet jag inte.

Alva Bobeck, 5 år
- Att man ska vara snäll, man ska låta alla vara med, och sen ska man inte slåss, inte puttas, inte rivas. Och man ska... vara snäll. Man ska leka - lite olika saker.



Puss Kram ♥
Jenny Lorbeck
PS. vet att det var länge sen jag skrev men tyckte
verkligen att det var nödvändigt att ta upp.

"BEHANDLA ANDRA SOM MAN SJÄLV VILL BLI BEHANDLAD."
Några sanna ord!


Kommentarer
Postat av: Malin♥

True, true!

Haha Clara ser ut som Sandra Kujala när hon var liten! :O

2009-11-09 @ 14:55:31
URL: http://lowski.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0