Om du inte älskar dig själv kan du inte älska någon annan.


Om du inte älskar dig själv kan du inte älska någon annan brukar man säga...
Det stämmer till en viss del. Om man älskar sig själv utstrålar man en energi och glädje som gör att andra dras till en, och i den känslan är det enkelt att ge kärlek till andra. Typ som att energin hos dig inte tar slut, utan du kan dela med dig av den energin hela tiden på ett sätt som du inte kan göra om du inte älskar dig själv fullt ut. (Till en viss gräns menar jag, inte personer med extremt självförtroende, det är ju inte precis attraktivt enligt mig. Det är inte den sortens "älska sig själv" jag syftar på).

Jag vill bara komma fram till att man måste acceptera sig själv, se det goda och förbättra det mindre bra. Då blir allt så mycket enklare.

Om du vill ändra på något hos dig själv, gör det. Sluta klaga på allt och ändra på det istället, för om du vill något så går det oavsett hur stort det är. Ingenting är omöjligt!

Jag måste själv jobba lite på det här...

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0